Werkervaring

1998-heden DL Interim Management B.V. - Zelfstandig Interim Manager

 

feb ‘12 - dec ‘16

Amersfoortse Verzekeringen - Business Analist Next Generation AOV project

Ontwerpen en inrichten van de secundaire processen (management informatie, herverzekering, actuariaat etc..)

mei ’10 – nov ‘11

Senior Business Controller – Syntrus Achmea

Continueren en verder ontwikkelen van de management informatie, bewaken P&C cyclus, opzetten van een forecast methodiek

 

apr ’09 – apr ‘10

Credit Life International / Rheinland Gruppe – Managing Director Accounting en Controlling

Verantwoordelijk voor de financiële huishouding van alle Nederlandse en Duitse werkmaatschappijen. Opzetten internationale accounting, coördineren jaarafsluiting, aansturing planningsproces, integreren Duitse en Nederlandse eenheden.

 

’98 – ‘08

 

ISBW Trainingen en Coachen - Freelance Docent

Docent diverse vakken binnen de opleidingen “Middel Management” en “General Management”.

 

mrt ’08 – mrt ‘09

De Amersfoortste Verzekeringen – manager reporting en control/ business controller ziektekostenverzekeringen

Leiding geven aan de afdeling R&C, Analyseren rapportages De Amersfoortse, Bespreken resultaten met directie, samenstellen budget, bewaken P&C cyclus.

 

jul ’07 – feb ‘08

Fortis Insurance Netherlands - Controller.

Samenstellen van de diverse rapportages mbt het non-life deel.

 

jun ’06 – jun ‘07

AGIS Zorgverzekeringen – Business Controller Commercie

Inrichten van de control afdeling, opzetten van de management informatie, dagelijkse aansturing control afdeling, ondersteuning bij eindejaarswerk.

 

feb ’06 – jul ‘06

Agis Zorgverzekeringen – Projectleider Implementatie

Losse eindjes van een aantal projecten afronden met betrekking tot de implementatie basisverzekering: Volmachten, Collectiviteiten en Fit in bedrijf.

 

jan ’05 – okt ‘05

Fortis Business Unit Group Life – Business Controller

Onderhouden management informatiesysteem t.b.v. de dagelijkse aansturing van de sales afdeling en de backoffice afdelingen. Trainen en coachen van de teammanagers mbt management informatie en control. Begeleiden van de teammanagers bij het opstellen van het meerjarenplan en budget.

 

feb ’04 – aug ‘05

Fortis Business Unit Leven Individueel – Business controller

Heropzetten functie control, inrichten management informatie / Balanced Scorecard, aansturen financiële administratie en medewerker control, opstellen (meerjaren) budget,  werven, inwerken en coachen nieuwe business controller, Trainen en coachen van de management mbt management informatie en control.

 

sep ’03 – jan ‘04

 

KPN Eurorings / Sarbanes Oxley project – Projectleider

Bewaken voortgang project, toetsen beschreven processen bij management, aansturen projectmedewerkers.

 

sept ’02 – aug ‘03

 

Yacht Finance Arnhem - Resource Manager

Coachen 21 medewerkers, uitbouwen bestaande klantennetwerk, maken bauwdruk procesmanagement.

 

mei ’01 – jan ‘02

 

ACHEMA Pensioenen - Business Controller 

Actualiseren en optimaliseren management informatie. Coachen medewerker business control en inwerken nieuwe controller

 

dec ’00 – jun ‘01

 

Icon Medialab Nederland B.V. - Chief Financial

Inrichten en onderhouden van de financiële en projectadministratie, verzorgen van de jaarafsluiting, begeleiden van het management bij de reorganisatie.

 

dec ’99 – dec ’00

 

Randstad Interim Kader/Yacht Finance - Accountmanager / Recruiter / Adviseur 

Coachen 15 medewerkers, Acquisitie nieuwe opdrachten, Inrichten klantinformatiesysteem.

 

sept ’99 – feb ’00

 

Alterra (deel Wageningen Universiteit) - Projectleider

Leiding geven aan de teams die verantwoordelijk waren voor het inrichten van de projectenadministratie en de financiële administratie. Advisering directie mbt het inrichten van de organisatie.

 

jun ’99- nov ’99

Achmea pensioenen en Achmea Bedrijven - Business Controller

Actualiseren (verkoop) management informatie system, inwerken nieuwe business controller.

2013-heden Ministerie van Defensie – Reserve Officier

apr ‘16 - heden

30 Natres Bat - Majoor (R) - Stafofficier Bedrijfsvoering

mei ’13 – mrt ‘16

BR LSOgp – Kap (R) - Stafofficier Opleiding en Training

1996-1999 Centraal Beheer | Achmea – Business Controller

  • Inrichten Management Informatie Systeem (Business Balanced Scorecard);
  • Projectleider bij bouw nieuw MIS;
  • Aansturen afdeling business control;
  • Adviseren bij reorganisatie(s).

1993-1995 Moret Ernst & Young Management Consultants – Consultant

  • Inrichten Handboek AO, zowel binnen profit als non-profit;
  • Procesanalyses (Focused Improvement projecten);
  • Geven van cursussen AO en SDW/AO;
  • Lid target team Verzekeringen.

1992-1993 Ministerie van Defensie 101 Art Ost Bt – Dienstplichting reserve officier (C-MGC)

Leiding geven aan “Geluidmeetdienst” (ca. 25 personen) en herinrichten van de processen.

.
.

|    CV Mike Derks  | |    Opleiding  | |    Werkervaring  |

2010 DL Interim Management B.V